Hold My Hand and Bring Me To The Peak

Hold My Hand and Bring Me To The Peak
"...HE bring the sunsets to me..."

Tuesday 15 October 2013

..: Wajah Baruku :..


Bayu petang
Sangat mendamaikan
Dibawah pohon gedek aku bertimpuh
Lalang seakan mengikut tempo angin meniup
Ke kiri, ke Kanan
Lenggok sekali tariannya

Mereka asyik menendang bola
Ligat mengatur langkah menyusun strategi
Aku termanggu di bawah rendang pohon
Mentari masih setia memancar sinarnya

Sesekali ku usap butiran peluh yang menitis
Eh! Rambutku...
Aku ketawa kecil
Aku dulu yang berjambul
Kini tiadak lagi

Wajah baruku tidak seperti dulu
Dulu setiap saat aku sisir
Kini tak usah lagi

Bayu seakan menyentuh kepala gondol ini
Ahhh!!! Nyaman sekali
Ringan
Itu yang aku inginkan
Persis buih melayang di awan biru


Amar Aimmullah
13-10-2013

No comments:

Post a Comment