Hold My Hand and Bring Me To The Peak

Hold My Hand and Bring Me To The Peak
"...HE bring the sunsets to me..."

Friday 11 October 2013

..: CERITERA ANTARA KITA :..



Ceritera Antara Kita
( Hadiah Hari Lahirku )

Tika aku keseorangan
Dentuman guruh
Dan hembusan angin
Cukup menyentuh nuansa hati
Memutar kembali ingatan
(Masihkah kau ingat, saat pertama kali kita menyemai rasa)
Kau tahu teman
Disaat aku datang berjalan
Aku melangkah garis persahabatan
Dengan senyuman yang mencurah

Aku tahu teman
Kau gemarkan merah jambu
Merah jambu itu
Kau hadiahkan kepadaku sebagai kawan
Dihari lahirku

Ditaman Nostalgia itu
Hatiku dipandu
Tak pernah sekali aku mengkhianatinya
Akan ku jagai dan memagarinya
Bersama kuntuman keceriaan

Dalam titisan hujan
Dengan penuh riang
Aku lihat pelangi kita
Biasannya tumpah di pondok usang
Dan aku girang lagi

Amar Aimmullah
12-10-2013
Bangi, Selangor

No comments:

Post a Comment